3 aug 2018

Introductie!!





Als eerste wil ik jullie een beetje vertellen over mijzelf.
Al vanaf jong meisje heb ik handwerken geleerd
mijn oma, Anna, Dit is de oma naar wie ik vernoemd ben
leerde mij haken en breien.
Op de foto hierboven, zit mijn oma links, de anderen zijn haar zusjes
haar eerste dochter op de voorgrond, spelende met haar pop.
Je kunt zien waar ik mijn creativiteit-gen vandaan heb!


Mijn moeder leerde mij vooral kruisjes borduren en
mijn eigen kleding maken op de naaimachine.
Sindsdien had ik de smaak te pakken
en heb ik mijzelf allerlei handwerken en-hobbytechnieken aangeleerd.



Op dit gebied
gaat mijn passie en liefde vooral terug naar de tijd van toen
mijn oma een jong meisje was.

Tevens verzamel ik heel erg veel uit die jaren, (ongeveer van 1900 tot 1950)
alles op het gebied van handwerken
o.a 
*boeken, patronen en tijdschriften
*foto's, fotoalbums, dagboeken en poeziealbums
*babykleding, zoals mutsjes,slabbetjes en gebreide kleertjes
* vintage speelgoed bijvoorbeeld teddyberen en poppenwagens
*handwerkmaterialen en gereedschap, zoals houten klosjes en scharen
*oud textiel (voorkeur voor gobelin en linnen)
 *oud kant (voorkeur voor frans kant)
*klederdracht en folklore




Op dit blog wil ik jullie graag meenemen
door de jaren heen en tevens door mijn verzamelingen heen
afwisselend met mijn eigen handwerk.
Telkens weer wat leuks te lezen en te zien!!



Vrolijke groet van Anna
XXX