28 aug 2018


Zoveel mensen hebben te maken of hebben te maken gehad met een narcist.
mijn eerste man (waar ik mijn vorige bericht overschreef)
was er ook eentje dus ik heb er veel ervaring mee.
In het begin sprak ik hier nooit over.
Het was toen ook nog wel beetje taboe hoor en
daarbij komt ook nog het feit dat narcisten
zo makkelijk kunnen praten (liegen) dat eigenlijk iedereen hen verhaal geloofd
of men durft er niet tegenin te gaan, 
want narcisten lijken altijd de makkelijkste prooien te kiezen!
mensen die ietwat labiel of timide zijn
en/of mensen die goedgelovig en zacht van aard zijn.


Ze worden helemaal overdonderd door alle complimenten en cadeautjes
die ze krijgen om hen voor zich te winnen, 
als ze die ander eenmaal binnen hebben gehaald,
ben je van hen, (zo ziet de narcist het tenminste)
en oooh wee je gebeente als je tegen hen in gaat.
Toen ik 3jaar geleden eenmaal een klein stukje 
over mijn ervaringen met een narcist 
op fb plaatste kreeg ik enorm veel berichtjes.
zoveel mensen die er ook mee te maken hebben of gehad hebben
en nu
eindelijk iemand gevonden om erover te praten!

gedeelde smart is halve smart!!

Tegenwoordig is het veel makkelijker om er over te praten
en op internet is heel veel informatie hierover te vinden.

Een narcist kan zowel een man of vrouw zijn
ze beheren je totaal 
zelfs bepalen ze welke kleding je moet dragen
met wie je contact mag hebben en met wie niet....

Toen ik eenmaal verlost was van die narcist die totaal mijn leven beheerste
maakte ik een hele moeilijke tijd door,
vooral door onbegrip
"als hij zegt van mij te houden? waarom behandeld hij mij dan zo?"
toen ik eenmaal internet had, ben ik hier veel over gaan lezen
eigenlijk heb ik hier bijna een studie van gemaakt..

Ik dacht dat als ik hem kon begrijpen, dan zou ik hem makkelijker kunnen vergeven
en in feite bleek dat ook zo te zijn!!
En door hem te vergeven, werd meteen mijn leven een stuk makkelijker
bevrijd van het juk
bevrijd van hem
bevrijd om mij zelf weer te leren kennen
wie ben ik en wat wil ik met mijn leven doen?
bevrijd om weer van mijzelf te gaan houden.


Ik heb heel mijn leven al graag gehandwerkt
en daar ben ik mij toen verder in gaan verdiepen.
Ik heb nieuwe technieken aangeleerd
en uiteindelijk mijn draai erin gevonden.
Ik ben workshops gaan geven en cursussen in verschillende hobbywinkels.
Jarenlang heb ik mij hierop toegelegd
en het voelt heerlijk!!
Lekker bezig zijn om gedachten te verzetten.
Atelier AnnaWood
is dé plek waar ik mij gelukkig voel,
Ik kan er mezelf zijn en mezelf terug trekken
uit de soms ‘harde wereld’ om mij heen.


Om deze reden ben ik boeken gaan schrijven
over mijn hobby en teddyberen maken,
om andere mensen te bereiken die hetzelfde meegemaakt hebben.
om te delen, om de rimpel in het water te verspreiden
Hier en daar zal de rimpel vast door iemand worden tegen gehouden..
maar dat boeit niet, 
want aan de andere kant, gaat die rimpel toch gewoon weer verder.

In principe maakt het niet uit hoeveel mensen ik kan bereiken,
hoeveel mensen dit lezen of hoeveel erop zullen reageren.
soms is net die ene genoeg!!

Wil je meer weten over mij en mijn hobby?
wil je praten over hetgeen hierboven staat?
heb jij ook ervaring die je wilt delen met iemand?

je kunt mij bereiken via email: anna32@online.nl
of via website: www.annawood.nl

Ook informatie over mijn boeken kun je op website vinden
en eventueel bestellen ook om je op te geven voor een workshop!
XXX Vrolijke groet van Anna XXX