7 aug 2018

mijn huis - mijn thuis




Vandaag enkele foto's van mijn handwerk-kamertje.
De rode stoel is mijn favoriete plekje om te zitten handwerken.
Mijn atelier gebruik ik als ik een grote tafel nodig heb
of als ik workshops geef.

Alleen of soms met een vriendin
zitten we hier in dit kleine kamertje,
 om samen te handwerken.
--------------------------------------------------------------------------
Today some pictures of my little craft room.
The red chair is my favorite place to sit and work.
I use my studio when I need a big table
or when I have people over for workshops.

Alone or sometimes with a friend
we are just sitting here in this little room,
  to work together and have some tea.


Haken, breien, borduren of beren maken
en een gedeelte van mijn verzamelingen vind je hier ook.
---------------------------------------------------------------------------
Crochet, knitting, embroider or just making bears
and a part of my collections also can be found here.


 Vitrine kast (gemaakt door richard) vol met mooie spulletjes
en met regelmaat krijg ik handgemaakte cadeautjes
van anderen, wat ik ook in deze kast bewaar.
----------------------------------------------------------
Vitrine cabinet (made by richard) filled with beautiful stuff
I also get regularly get handmade gifts
from friends, which I also keep in this cupboard.


In deze kast, die al meer dan 100 jaar oud is,
bewaar ik het handwerk wat ooit werd gemaakt door
Oma. tantes, en van mijn moeder.
deze kast gaat nooit open, er gaat niets uit en er komt niets (meer) bij.

Een mooie blijvende herinnering

-----------------------------------------------------------
In this closet, which is already over 100 years old,
I keep the manual work that was ever made by
Grandma. aunts, and my mother.

This cabinet never opens, 
nothing goes out and nothing is added (anymore).
A beautiful lasting memory


Een foto van de andere kant genomen
en
met de prachtige oude originele en-suite deuren (rechts)
kan ik mijn kamertje afsluiten.
---------------------------------------------------------------------------
A picture taken from the other side
and
with the beautiful old original en-suite doors (right)
I can close my room.


Hondjes liggen graag vlakbij waar ik mij bevind.

Dit is niet zomaar een huis
dit is mijn thuis!!


----------------------------------------------------------------------------
My dogs like to be close to where I am.

This is not just a house
this is my home !!